МІОФУНКЦІОНАЛЬНА ТЕРАПІЯ
ЯК МЕТОД ПРОФІЛАКТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ ДЕФОРМАЦІЇ ЗУБОЩЕЛЕПНОЇ СИСТЕМИ

Розвиток зубощелепної системи (ЗЩС) залежить від дій м’язів щелепно-лицевої області . Ці дії реалізуються: під час дихання, ковтання, жування, а також у стані фізіологічного спокою нижньої щелепи. Але!  Як ви розумієте, розвиток ЗЩС може відбуватися як у правильному, так і у неправильному напрямку! Умова правильного розвитку ЗЩСзбереження міодинамічної рівноваги між м’язами-антагоністами та синергістами. Якщо ця рівновага порушується – порушуються й функції жування, ковтання, дихання та інші, що спричиняє аномалії положення зубів та щелеп. Результат: у вас формується неправильний прикус. А неправильний прикус завжди є індикатором неправильного лицевого росту.

Шкідливі звички можуть стати причиною виникнення цілого спектру хвороб щелепно-лицевої області, сприяти їх подальшій прогресії. До того ж, вони неминуче призводять до стоматологічних проблем. Профілактика й усунення шкідливих звичок – важлива складова формування здорових, міцних зубів та правильної роботи щелеп.

ОСНОВНІ ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ:

I Звички смоктання:

1) Звичка смоктання пальців;

2) Звичка смоктання і прикушення губ, щік, предметів;

3) Звичка смоктання і прикушення язика.

II Аномалії функції – порушення функції жування:

1) Порушення функції жування.

1.1. Неправильне ковтання і звичка тиснути язиком на зуби;

1.1.2. Неправильне штучне вигодовування.

2) Ротове дихання.

III Зафіксовані позотонічні рефлекси, що визначають неправильне положення частин тіла в спокої:

1) Неправильне положення уві сні;

2) Неправильне положення тулуба.

Відмінна риса всіх шкідливих звичок – їх мимовільність, людина робить дані дії «на автоматі». Універсального засобу боротьби з ними нема – кожна з набутих звичок потребує індивідуального підходу для свого усунення. Через слабку розповсюдженість знань у широкому загалі, часто шкідливі звички досить міцно закріплюються. Боротьба з ними потребує термінових фізичних та емоційних затрат – як з боку пацієнта, так й з боку рідних, близьких. Ми радимо заручитися максимальною взаємопідтримкою та мотивацією для досягнення мети.

А так виглядає обличчя, спотворене звичкою дихання через рот.

Докладніше цю тему ми розкриваємо у блозі. Слідкуйте за нашими публікаціями.

М'ЯКА ЇЖА - ПРИЧИНА ПОРУШЕНЬ ЛИЦЕВОГО РОСТУ

Годуючи дитину виключно м’якою їжею – ви робите своїй родині ведмежу послугу.

 

Стараючись, нібито, для загального блага, заощаджуючи час та нерви, щадячи жувальний апарат свого чада, догоджаючи його примхливості – ви запускаєте у дитини вертикальний лицевий ріст, який завдає шкоди його красі.

Але ж так простіше й швидше, правда?

Попереджаємо: м’яка їжа не тренує потрібні для правильного/горизонтального росту обличчя м’язи й тканини, а лише допомагає процесам вертикалізації кісток лицевого черепу. Результатом вертикального росту (якому посприяла м’яка їжа), як правило, стає обличчя з втопленим підборіддям.

На противагу цьому, прекрасним тренажером для м’язів зубощелепної системи і, зокрема, язика, є тверда їжа. До того ж, це дає позитивне навантаження на органи травної системи. Тому що, паралельно з ростом навантаження на органи травної системи з’являється необхідність у підтримці м’язів діафрагми в ідеальному стані. Також, це корисно й для глотки, стимулюючи її набувати більш сильної м’язової структури.

Не варто применшувати роль язика в процесі перетирання їжі. М’язи язика повинні бути добре натреновані, а сам язик перебувати в правильній позиції в моменти спокою, жування, ковтання, сну.

БАТЬКИ ЧАСТО ЗАпитують: «НАВІЩО треба ТРЕНУВАТИ М’ЯЗи язика?» ВІДПОВІДАЄМО:

Крім того, що язик є активним учасником процесу перетирання їжі, його справедливо нарекли «головним ортодонтом».

Сильний язик є каркасом для зубного ряду. Надаючи рівномірний тиск зсередини – він перешкоджає руху зубів в горизонтальній площині.

В тому числі, язик постійно тисне на піднебінний шов, підтримуючи результат ортодонтичного лікування (достатнє піднебінне розширення, правильну оклюзію, рівний зубний ряд). Розширюючи своїм тиском піднебіння, язик створює сприятливі умови для формування красивого і правильного зубного ряду, правильного положення щелеп. У той час, як слабкий язик не здатний виконати всі, покладені на нього природою, функції. І ця «язикова слабкість» негативно позначається на зовнішності наших дітей.

СПИТАЙТЕ СВОЮ ДИТИНУ ПРЯМО ЗАРАЗ, ДЕ ЗНАХОДИТЬСЯ ЇЇ ЯЗИК. І ЯКЩО ЦЯ ВІДПОВІДЬ НЕ СПІВПАДЕ З ВІДПОВІДДЮ «МІЙ ЯЗИК ВГОРІ, ЩІЛЬНО ПРИТИСНУТИЙ ДО ПІДНЕБІННЯ», ПОТРІБНО ТЕРМІНОВО ДІЯТИ, АДЖЕ ПРОЦЕС ВЕРТИКАЛІЗАЦІЇ ОБЛИЧЧЯ ВАШОЇ ДИТИНИ ВЖЕ ЗАПУЩЕНО

НАС ЧАСТО ЗАПИТУЮТЬ:

1) ЯК ПРАВИЛЬНО ТРИМАТИ ЯЗИК?
2) ЯК ПРАВИЛЬНО КОВТАТИ?
3) ЯК ПРАВИЛЬНО ЖУВАТИ?
4) ЯК НАВЧИТИСЯ ЖИТИ З ЗАКРИТИМ РОТОМ?
5) ЧИ ДОПОМОЖЕ МІОФУНКЦІОНАЛЬНА ТЕРАПІЯ УНИКНУТИ ОПЕРАЦІЇ ПО ВИДАЛЕННЮ АДЕНОЇДІВ?
6) ЯКІ ПРИЧИНИ НЕПРАВИЛЬНОГО РОСТУ ЛИЦЯ МОЄЇ ДИТИНИ?

Ми не тільки відповідаємо на ці та інші, хвилюючі вас питання, але й прищеплюємо правильні звички на нашому курсі міофункціональної терапії.

КУРС «МІОФУНКЦІОНАЛЬНА ТЕРАПІЯ» – ЦЕ 7 ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ (ЧАСТОТА – 1 РАЗ НА ТИЖДЕНЬ). ДЕ МИ НАВЧИМО:

1) Правильній позиції язика в стані спокою, при жуванні, ковтанні, під час сну;

2) Як ефективно тренувати й підтримувати м’язи глотки для правильного ковтання;

3) Як правильно тренувати й підтримувати правильне змикання губ;

4) Як правильно дихати і підтримувати м’язи діафрагми в формі;

5) Як правильно тренувати м’язи язика;

6) Як навчитися спати і жити з закритим ротом;

ПЕРЕД ПОЧАТКОМ КУРСУ «МІОФУНКЦІОНАЛЬНА ТЕРАПІЯ» ОБОВ’ЯЗКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ ЛІКАРЯ-ОРТОДОНТА! ЦЯ КОНСУЛЬТАЦІЯ ПРОВОДИТЬСЯ З МЕТОЮ ВИЯВЛЕННЯ ПРОТИПОКАЗАНЬ.

+38 (095) 095 00 03
+38 (097) 095 00 03

Режим роботи:
з 09:00 до 19:00

мы на карте